Bygget fortskrider...

Ännu håller den sköna värmen i sig. Extra bra med anledning av att jag gärna vill få upp taket på min carport innan det blir regn.
I går inhandlade jag plåt m.m. Jag har nu fått upp alla takstolar och påbörjat med bärläkten som ska hålla plåten.
Att det blev plåt beror på att den inte väger ens i närheten av tegel. Taket blir så pass stort att jag inte vill riskera att det rasar in på vintern. Snön glider ju av mycket lättare med plåt.



För ett år sedan "räddade" jag en del påskliljelökar från att hamna på kompost och så här fina blev de i år. Det som också var kul är att dom blommade exakt till påsk :-).



I dag är det "dag 4" (av 21), i min äggkläckningsmaskin. Det är så spännande att vänta på ifall det blir några kycklingar. Det lustiga är att i går kväll när jag tittade till min hönor, så ligger en av dom i ett av redena. Det brukar dom inte göra på kvällen eftersom det är då som de intar sina sovpinnar. I morse ligger hon fortfarande i samma rede. Kan detta innebära måntro att hon vill ruva??????
Jag har både hört och läst om att den här sortens höns INTE vill ruva själva. Därför är ju det här extra spännande :-). Ifall det skulle vara så att hon ligger kvar där i dom 21 dagar det tar att kläcka fram kycklingar, kan det bli många små dunbollar eftersom jag har 17 ägg i kläckaren.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0