Carportbygget igång..

I dag blev det en sväng in till bygghandeln för att inhandla betongplintar m.m. Nu ska bygget av en carport påbörjas. Ska bli så skönt att slippa skotta fram bilen på vintern.
Väl hemma mätte jag ut var de skulle grävas ner.



Sedan var det bara att börja gräva. Det är tur att marken är lättgrävd. Efter några timmar var plintarna på plats.



Jag hade hjälp av en liten busig Winston. Han är bunden i en löplina och har en viss förmåga att alltid trassla in sig i träd och buskar.



Nu blommar det överallt, både tussilago, vitsippor, blåsippor och vårlökar i en salig blandning. Det är så himla underbart.



och i rabatterna är det också riktiga färgkavalkader.



Underbart att våren äntligen är här :D....

Jag har försökt att hitta nåt som skiljer mina svart/silvriga hönapönor åt. Det enda jag kan se är faktiskt att deras "frisyr" är lite olika på alla fyra.

Här är höna 1. Såååååå söt liten gumma :-). Sidlugg.



Höna 2. Lite mera rufs och mer markerande färg.



Höna 3. Ljusare och tätare frissa med inslag av bruna slingr.



Höna 4. Ljusare o tätare frisyr utan bruna slingor.



Min "favvo" är nog nummer 1. :-)...Tänk va kul det är med höns. Mycke roligare än jag trodde faktiskt. Jag kan stå och titta på dom flera gånger om dagen. Ångrar mig verkligen inte att jag skaffade dom.

Mina odlingar inne börjar växa rejält också. I dag var det till och med en som blommade.
Snart måste jag nog få ut dom i växthuset.

Blomman för dagen (Kniolas Black).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0