Glad Påsk m.m.

Nu är man mitt inne i påskhelgen. Ute är det helt underbart med solsken och 20 grader varmt, och det är bara April :-).
Min lilla gosevovve har tappat ALLA framtänderna och de nya växer så det knakar. Stackarn det måste vara jobbigt. Tyvärr så är en av hörntänderna som har kommit fram, trasig. Ska till veterinär Karin på tisdag för att kolla upp det. Winston biter och nafsar i allt han kan få tag i, och det är ju inte konstigt, det måste både klia och göra ont i hans lilla mun.

Nu har bygget av min carport kommit igång. Förra veckan reste jag stolparna och igår kom bakre bärlinan upp. Ska bli skönt att få tak över bilen till nästa vinter. Jag fick hjälp av min granne Stefan att sätta upp bärlinan, den var nästan 5 meter lång och tung så att lyfta den själv var uteslutet.
Carporten blir 7 x 4 meter stor, så det blir bra med plats för både bilen och släpkärran.

Förra helgen var familjen Lundevall här, även pappa Johan var med för ovanlighetens skull.
Alvin och Julia inspekterade mormors sandlåda, hönorna och tupparna. Underbara ungar, mina älsklingar.



I veckan var farmor lilla älskade Maja här, jag hämtade henne på dagis eftersom pappa blivit försenad och så var hon här fram till kvällningen. Hon hade varit prinsessa på dagis, och var såååå stolt över sina fina kläder.



Det är jättekul att ungarna verkar gilla hönorna. Jag trodde att Maja kanske skulle vara lite rädd, men inte, hon ville vara inne i hönsgården med dom.
Min lilla favorithöna som jag kallar för Ärtan, hade inget emot det heller :-).



Så här mysigt har dom det i sina reden. Här ligger de bara när dom ska värpa, men tyvärr har dom inte någon större lust att ruva sina ägg så därför har jag fixat en äggkläckningmaskin, för nu ska det bli små kycklingar (hoppas jag).



Bumle o Tiger gillar också det fina vädret. Det är full fart på dom med att skaffa "mat" till familjen ;-). Här är Tigers bidrag. Men jag, Winston och hönsagänget avstår dessvärre. Den här hade säkert mättat oss alla, säkert 20 centimeter + svans.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0