Trimkurs

Ja då har vi varit på kurs, jag och Winston. Klockan nio var vi hos Marita i Karlskoga för att lära oss Westietrimmning.
Så här såg Winston ut när vi åkte hemifrån.



Han tyckte väl att det var "så där" kul. Vem kan väl gilla att bli av med pälsen genom att den rycks bort. Men den som ska vara fin får ju lida pin, som det heter, och det blir lättare nästa gång.

Här är en tass fixad och den andra otrimmad/oklippt.




Och här är ena örat färdigt och det andra står på tur. En viss skillnad, eller hur?



Så här ska det se ut där bak, det ser ut som att Winston undrar varför jag tar kort på hans rumpa :-).



Å så här fin blev han.



Det som Winston tyckte var dagens stora behållning var Maritas 2 fina Cairnterrier. Det var första gången som han träffade andra hundar och fick leka/busa med.



Klockan 14.45 var vi färdiga och åkte hem. Då var både Winston och jag jättetrötta. Det var en intensiv dag för oss båda och så här fin blev han. Jämför med den första bilden.



När vi kom hem tittade jag till hönapönorna och dom hade värpt 4 små ägg medans vi var borta. Nu har jag fått 15 ägg på 4 dagar. Det är jag så nöjd med. Siffrorna på äggen är datum.



Till sist vill jag bara utbrista i ett tackolov att det nu är vår.......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0