Vårtecken

Äntligen är det vår på gång och i dag har vi ställt om klockan till sommartid trots att det inte är mer än 2 grader ute.
I en rabatt blommar så fina krokus.



I morse hade jag 10 koltrastar vid fågelbordet. Annars brukar man bara se någon enstaka. På bilden syns bara 7 men det var faktiskt 10 st.



I vinter har det varit små söta stjärtmesar här också.



Så här mycket snö var det för 1 vecka sedan när Maja var hos mormor. Winston gillade verkligen att leka grävling i snön.



På en vecka har snön verkligen smält en hel del (trots att det känns "segt" ändå) så i går blev det premiär för hönsagänget att inviga hönsgården. Dom gillade det absolut bara dom kom ut. Jag fick ta en o en och visa ut dom men sedan tyckte dom det var toppen.



I morse kom en av mina granntanter förbi och frågade om jag vill sälja ägg. Klart jag ville. Hon köpte 7 stycken. Kul att få sälja och de pengar som jag får in går givetvis oavkortat tillbaka till hönsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0