Det händer mycket nu..

Det märks att våren äntligen har gjort sitt intåg. Naturen riktigt exploderar och både djur och människor börjar vakna till liv igen.
Runt fågelstugan, som har använts väldigt flitigt i vinter, ser jag flera olika fåglsorter, bofink, rödhake, bergfink, koltrast, hackspett, stenknäck och fler andra småfåglar. Det är verkligen mysigt att titta på dom.



Här syns bl.a en stenknäck. Eftersom jag tagit bilden genom fönstret är den lite oskarp.



I rabatterna är det nu en riktig färgkavalkad av krokus och snödroppar.











Min underbara lilla busiga Winston gillar också att vara ute. Det är ju så mycket som är nytt för honom.





I hönsgården är våren också påtaglig. Nu hinner jag knappt öppna luckan innan hönsagänget "kastar" sig ut. Det är så kul att studera dom. Jag lägger in rens från rabatterna och det älskar dom att sprätta runt i.
I bland får dom äppleskruttar och då blir det fart i hönsgården. När en höna får tag i äpplet så jagar dom andra och ska också ha den. Ser jättekul ut.



Stiliga Silver (han heter så nu).



Fina Gugge ( hans namn nu).



Hur mysigt är det inte att hitta nyvärpta ägg :-)



Detta är inte ägg (även om formen liknar det) utan sånt som finns på många ställen i trädgården efter den här vintern. Dessvärre så är Winston väldigt förtjust i de här små högarna, så jag får gå och plocka å leta överallt. Kan inte förstå att det kan vara så smaskigt...urk...
För de som ev. inte vet vad det är så kan jag berätta att just den här högen är från rådjur och det finns modell större som är från älgen.


Kommentarer
Postat av: Mari

Vilka fina bilder mamsen!!! Måste komma till dig snart...

2011-04-09 @ 08:34:59
Postat av: Jag en hönsmamma...

Tack gumman. Vi ses väl om 1 vecka eller hur? :)

2011-04-09 @ 08:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0