Vårkänslor

Det börjar bli mer och mer vårfåglar vid fågelstugan. I kväll såg jag både en bofink och en rödhake.
I dag har vi varit till Lidingö och grattat lilla busAlvin som fyllt 3 år. Winston var med och var sååå himla duktig i bilen. Sov nästan hela tiden både dit och hem. Han och Tupelo hälsade på varandra och det funkade helt ok. Tupelo är Mari´s och Johans hund. Såå snäll å go. Hon kom till dom från Irland genom organisationen "Hundar utan hem", och då var hon bara skinn och ben stackarn. Nu mår hon bra och är som vilken hund som helst.




Det här med "vårkänslor" kan var både bra och dåligt. Många blir nykära på våren och andra kan må dåligt av den. Själv har jag kännt mig lite "låg" den senaste veckan. Kan antagligen bero på att det verkar hopplöst att hitta något nytt jobb. Jag får ofta tankarna att jag kanske är för gammal och inte attraktiv på arbetsmarknaden längre. Samtidigt är det ganska ekonomiskt kännbart, jag får ju hela tiden tänka mig för t.ex. när jag handlar mat, och kläder är det inte ens lönt att fundera på att köpa.
Men men det är väl bara att ta sig i kragen och börja gräva i trädgården och att snickra på huset. Det brukar ju få tankarna att skingras. Å så har jag ju en underbar liten Winston och 2 fina kissekatter och mina hönor o tuppar. Så det fixar sig nog :-).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0