Avloppsproblem..

I går kväll skulle jag backspola vattenfiltret (vilket jag gör 1 gång varje vecka). Det startade bra men efter fem minuter började vattnet välla ut på golvet. Jaha, stopp i avloppet igen :(. Det är nu inte första gången det händer men förut har det varit sommar och lite lättare att rensa eftersom jag måste gå in via brunnen ute. Nu blir det att först skotta fram den och sedan koppla ihop högtryckstvätten och dra kablar. Pust å stön. Det som ligger på plussidan är i allafall att det är plusgrader ute.

I går tog jag en långpromenad i raskt tempo på 50 minuter. Det var skönt. Sedan blev det en hel del skottande av blötsnö. Tuuuungt! När jag kom in tog jag även tag i kartongerna med julgrejer, så nu står dom snyggt staplade i min nya klädkammare.

Nu såg jag nånting stort i ögonvrån å när jag tittade ut sitter en fin hackspett å käkar vid fågelbordet. Den gillar talgbollar ser det ut som. På marken under fågelstugan sitter ett gäng domherrar å äter dom frön som andra fåglar har sprätt ner. Jag fyllde på med både solrosfrön och jordnötter i går. När jag öppnade taket flög en fågel ut. Hur 17 kom den in dit? Men det hade i allafall inte gått nån nöd på fågeln eftersom mat fanns det ju.

Det droppar från taken och blåser ordentligt, så nu försvinner i allafall en del av snön :-).

Jag längtar till början av februari.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0