Avloppsproblemet löst..

Ibland ska man ha lite flyt.
Innan jag skulle börja rensa avloppet tänkte jag att det inte kunde skada att testa att backspola filtret ännu en gång. Sagt och gjort. Döm om min förvåning när det visade sig att "proppen" hade släppt av sig själv :-). Åååååå så skönt.
I stället för avloppsrensning tog jag itu med mina övervintrade blommor. Alltid spännande att se vilka som klarat vintern. Även på den punkter hade jag flyt. Det ser ut som att alla klarat sig, i allafall än så länge. Det blev en del putsande och jag fick duscha dom med Pyrethrium eftersom en del bladlöss också hade övervintrat. Nu ska dom få lite mer belysning, (blommorna alltså) så får jag se ifall dom börjar vakna så småningom.
Jag har beställt en massa olika frön också, så snart blir det att så inför våren.

Det är så himla skönt att man börjar skönja en vår någonstans framöver.

Ute är det "livsfarligt" att gå. Is överallt, men tack å lov så har jag ett par broddar som man spänner runt hälen. Även katterna har varit ute en liten sväng idag. Ska bli skönt när dom kan och vill vara ute mer. Trist med kattlåda. Båda två sitter och tittar ut genom fönstren och då speciellt köksfönstret eftersom fågelstugan är där utanför. Man kan riktigt se hur dom skulle vilja "nypa" en fågel eller två.

I kväll börjar kören igen. Ska bli kul att träffa lite folk och att få sjunga igen. Vi har haft ett uppehåll sedan julottan.
Jag måste bara vara ståndaktig å inte ta nåt kaffebröd vid fikat. Kommer att bli svårt :-) eftersom det oftast är hembakat.

Jag längtar till början av februari...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0