Dagarna går...

Snön bara "vräker" ner. Jag sitter å tittar ut och är glad att jag inte är en fågel. Det är full rulle vid fågelstugan och allt är fokuserat på mat.
Själv är jag mest fokuserad på att äta enligt GI-metoden för tillfället. Så man kan väl sammanfatta att mitt fokus ligger på maten också. Fördelen i att vara människa är för tillfället, att slippa vara ute i snöovädret.

Just nu är det ett helt gäng av jättesöta stjärtmesar som trängs vid jordnötterna. Jag vet inte hur "vanliga" dom är, men jag har inte sett den sortens mesfågel tidigare år. Kanske kan det bero på att jag inte matat med jordnötter förut. Dom är i allafall jättesöta.

På jobbsökarfronten är jag lite förvirrad och jag vet inte riktigt vad som krävs av mig och hur jag ska göra.
Jag har ju blivit av med jobbet pga konkurs, men inte fått nån som helst hjälp om vad jag har för rättigheter (om jag nu har några alls), men jag tror det.
Det som jag har hört talas om är ju att när arbetsgivaren har ett kollektivavtal, har de anställda ett sk. skyddsnät. Är det inte arbetsgivaren som ska informera om detta, eller ligger det på mig att leta reda på sådant? 
I ett sådant läge som jag nu befinner mig i, behöver man ju all information där man kan få hjälp. Som jag sa förut, är jag en aning förvirrad över vad som gäller.



Kommentarer
Postat av: Mari

Fåglarna har ju värsta lyxhotellet hos dig så det är klart dom kommer dit! :-) Kraam

2011-01-04 @ 17:31:15
Postat av: Jag själv

Testar om kommentaren syns...

2011-01-04 @ 17:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0