Squashpanna...

Nu har jag satt in en plåt i ugnen med min egenkomponerade "squashpanna". Jättegott och squashen har jag odlat själv i somras. Om någon vill ha receptet så kommer det här:

2-3 squash (eller en påse fryst) riven
2 dl polenta
5 dl fil
5-6 ägg
olivolja
ca 5 dl riven ost
bacon skinka kassler el liknande (bacon ska stekas innan)
kryddor bl.a salt svartpeppar grillkrydda chilipulver

Allt blandas i en bunke, hälls upp i en långpanna och gräddas 30 min i 225 grader

I dag tog jag en riktigt snabb promenad på 40 minuter. Det var så skönt. Annars sitter jag mest vid datorn om dagarna.

Min gamla kompis "Hacke" var framme vid fågelstugan och knep åt sig lite skinksvål. Det är så mysigt att sitta å titta på alla besökare som kommer till fågelstugan. Visst kostar det en del att utfodra fåglarna men det är det värt. Den här vintern har jag lagt ut ca. 1100 kronor. Smakar det så kostar det.....




Det luktar så gott nu från ugnen och jag blir jättehungrig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0