Trettondagsafton..

Snart är helgerna över. Det ska bli skönt att rensa bort julen. Det är som vanligt, mysigt att ställa fram ljusstakar i december men så himla skönt när man kan plocka undan dom igen. Känns som en storstädning i januari och att det är startskottet för ljuset att leta sig in genom fönstren.

Som vanligt är det full rulle vid fågelstugan. Just nu är det ett gäng domherrar som kivas om maten. Domherren är en tuff liten fågel som är ganska egoistisk.
I dag såg jag också en annan liten kompis i tallen utanför fönstret. Lilla Kurre ekorre har hittat hit igen. Han brukar dyka upp så här i början på det nya året, å är så jättesöt.

I går räddade jag mina 2 växthus från att krossas av snömassorna. Ska det bli lika mycket snö som förra året kan man undra, eller ska det komma ännu mer (hemsk tanke). Jag har väl inte nåt emot snö egentligen men det kan ju vara måtta på mängden.

Som jag alltid har sagt, att ska man få veta nåt får man leta fram det själv.
I går kontaktade jag fackförbundet som hade kollektivavtal med gamla jobbet, och det var tur, för det var som jag trodde. Dom ska hjälpa oss som blivit uppsagda, men eftersom jag var medlem i ett annat fackförbund så visste dom inte att JAG fanns! Man kan ju undra varför min gamla arbetsgivare inte meddelat facket om ALLA anställda. Killen jag pratade med sa att det var tur att jag ringde.
Men varför blir jag egentligen förvånad???

I helgen ska jag få mysa med lilla Maja. Hon är bara så go, å farmors lilla älskling. Jag tror att det får bli lite julplundring (inte julgransplundring eftersom jag inte har nån gran) med en liten godispåse som avslutning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0