Äntligen...

Våren verkar nu äntligen vara på ingång. Snön smälter och fåglarna spelar vårmelodier. I morse när jag och Winston var ute hörde vi hackspett, talgoxe och skogsduva. Skogsduvan satt så fint i min ek. I dag tror jag det kan bli en kanondag. Solen gassar på för fullt.

Jag ska fixa klart i hönshuset idag. Har varit in till "Granngården" och inhandlat spån, halm och hönsmat. På lördag ska jag titta på mina (troligtvis) blivande hyresgäster i hönsgården. En lite annorlunda sort som ser jättefrän ut. Sorten heter Appenzeller och har en tofs på huvudet. 5 hönor och 2 tuppar har jag på gång.

Hoppas bara att min bil blir fixad i kväll så att jag kan åka på lördag. Jag var hos "min" bilreparatör i går kväll och när han tog av ena hjulet, ramlade bromsbackarna ut. Hoppas bara att det är dom som har spökat och låtit den senaste tiden. Det blev att lämna kvar bilen och prommenera hem. Som tur är bor han inte speciellt långt bort.

I morgon ska Winston operera bort 2 tänder, stackarn. Veterinären sa att det var nödvändigt, annars kan det bli ett större ingrepp när hans permanenta tänder kommer, och DÅ blir det mycket dyrare att fixa till det, plus att då kan jag inte ställa ut honom. Nu håller jag på med en salva till hans ögon också, 2 ggr per dag. Winston gillar det INTE.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0