Trädbeskärning...

Jag har ett stort äppelträd som har sett vildvuxet ut i flera år. Tanken har funnits tidigare att jag måste göra något åt det, men då har det varit fel årstid. I dag fick jag till det äntligen. Jag har klättrat och klänge i trädet i flera timmar, delvis med livet som insats, till slut släpade jag fram min gamla tunga järnstege, (min lätta fina stege ligger under en massa snö) det blev lite stadigare att stå på en stege i allafall. En hel del grenar fick sågas ner men jag tror det blev ganska bra. Nu är jag jättetrött och har ont i både armar, axlar och knän, men skönt att det äntligen blev av.
Så här såg trädet ut innan.



Till höger på bilden är min nya hönsgård, där tänkte jag att Winston kunde få vara medans jag klättrade och sågade, men det vill han inte alls.



Han ser så liten ut i den stora hönsgården.
Han tyckte att det var mycket roligare att gräva där solen hade smält snön, och så här fin blir man efter det :-)



Min stora fina "Bumle" tycker att det börjar bli lite mer drägligt att vara ute nu.



Än är det mycket snö kvar innan det går att komma in i växthuset. Nu vill jag att det ska gå fort så det går att förbereda odlingssäsongen där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0