Våren spritter av liv....

Det var ett tag sedan jag skrev i min blogg. Har haft fullt upp med både höns och byggen.
I söndags började det pipa under "Beata", jag blev såå glad och tänkte att, då blir det i allafall 1 liten kyckling. På måndagen när jag åt frukost får jag höra pipande från kläckaren också. Åååå så roligt och spännande. Jag ser även att ett av äggen har fått ett litet hål så jag blir sittande flera timmar framför kläckaren ( knäpp?? javisst men så spännande)



efter en stund....



efter ännu en stund...



och så äntligen....



pust..vilken pärs för den lille kraken...



så fort han (eller hon) hämtat sig lite tog jag ut den lille till mamma höna där 3 syskon också kläckts och la in lillen under mammas vinge.
Så här gulliga blev dom när dom torkat och piggnat på sig...



jag har en värmelampa i hönshuset, därför blir bilden lite gul...

Sedan i söndags har det varit full aktivitet på "BB" och totalt blev det 12 små dunbollar (varav 2 kläcktes i kläckaren) som är såååå underbart söta.



I tisdags hade ännu en av mina hönor "surnat" vilket betyder att hon också börjat ruva. Å jag som både läst och hört att den här sorten INTE gärna vill ruva. :-) Dom måste väl trivas kan jag tro. Så nu blir det att vänta i 3 veckor till. Hoppas det inte blir mer än ett par tre stycken då.

I går började jag bygga till hönsgården eftersom "familjen" växer så väldigt.

...............................................................................................................

Min lilla busvovve ska återigen till veterinären, den här gången till en i stan eftersom veterinär Karin bedömde det som att det var nödvändigt eftersom Winstons ena permanenta tand troligtvis blev skadad när hans mjölktand togs bort.
Han är bara 5 månader och har redan varit hos veterinär flera gånger. Inte speciellt kul precis.
I övrigt mår han bra och är jättebusig. Jag har fullt upp när han och Tiger sätter i gång och busar. Dom kommer verkligen bra överens. Trots att Winston mest vill bita Tiger i öronen.



snacka om bus i blicken :-).........



Tänk vad mycket man får av värme och kärlek från djuren...mina små älsklingar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0