Vårvärmen som kom av sig...

Påsken var "sommarvarm" men Valborgsmässoafton visade var "skåpet" ska stå. Alla man pratar med muttrar och fryser. Hoppas verkligen att värmen snart återvänder. Både kropp och själ behöver det.

På Valborgsmässoafton var lilla Maja hos farmor, och skulle sova över. Hon är bara sååååå go, den lilla "skruttan. Det blev en hel del bus o lek och mycket gungande (som hon älskar).



På eftermiddagen fick Winston sitt allra första bad, han såg verkligen för ynklig ut där han stod i badkaret och fattade noll vad matte höll på med. Men åååååå så vit o fin han blev mitt lilla bustroll.



Senare på kvällen var jag, Maja, Winston och mina granntanter Eivor o Ulla (världens bästa grannar), och tittade på en jättebrasa vid Lanna Badgruva.



Det blev att ta på mössa, halsdukar och vinterjacka, men kylan trängde sig på trots det.



Mitt carportbygge går sakta men säkert framåt. Nu är takplåten på plats. Det var en hel del besvär med att få den på plats och mycket klättrande upp o ner på stegar. Det blev kanske inte helt perfekt men det får duga.
Nu är "bara" resten kvar :-).



Jag måste nu göra ett litet uppehåll med carporten, eftersom jag behöver fixa till en liten kycklingbarnkammare. Det är nu dag 10 i äggkläckaren och även hos min lilla duktiga hönapöna, som troget ligger på sina ägg. Med andra ord så är det "halvlek".

Kommentarer
Postat av: Dotra

Vad mysigt ni ser ut att ha haft det och vad fin lillebrorsan är! ;-) Sötnos!



Älskar dig mamma!!

2011-05-05 @ 20:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0